Sales pages om meer te verkopen, SEO teksten om hoger in Google te komen en Social Media posts om meer naamsbekendheid te genereren. Samengevat: het schrijven van resultaatgerichte teksten. Copywriting is een van de meest essentiële elementen van effectieve online marketing. Copywriting is de kunst van het strategisch schrijven van teksten die aanzet tot actie.

Uit eigen ervaring zijn wij begonnen met het delen van onze kennis, via e-mail, social media, telefonisch en face to face… zodat partners, klanten en zelfs familie en vrienden beter begrijpen hoe waardevol copywriting is, waarom het zo’n belangrijk aspect is in marketing, en hoe je met de juiste tekst, jouw doelgroep overtuigt.

Zodat potentiële klanten binnen no-time klant worden.

In de Verenigde Staten is copywriting gigantisch, het is een miljardenindustrie. En dat is goed te verklaren. Als copywriter draag je bij aan de omzet. En als je het goed doet, stijgt die omzet aanzienlijk.

Het beste deel: als copywriter heb je geen opleiding of papiertje nodig. Sterker nog, sommige van de best betaalde copywriters ter wereld hebben nog nooit een schrijfcursus gevolgd.

Naar ons idee zijn er nog te veel vragen omtrent copywriting!

  • Wat is copywriting?
  • Waarom is het zo belangrijk in marketing?
  • Hoe dragen teksten bij aan een hogere omzet?

Sommigen zeggen zelfs dat copywriting het belangrijkste aspect is in marketing…

Ten eerste, is het goed om stil te staan bij jouw teksten. Elke ondernemer heeft namelijk zijn eigen schrijfstijl. Dat is super, dat hoort. Er zijn namelijk verschillende branches en daarmee verschillende doelgroepen die je aan wilt spreken. Om je producten aan te verkopen, om meer naamsbekendheid op te bouwen of om informatie over te dragen.

Ook heeft elke ondernemer een manier om een landingspagina, een producttekst of een blogartikel te schrijven. En dat is goed, want wat voor de ene tekstschrijver werkt, hoeft voor de andere tekstschrijver niet te werken… toch?

Fout.

De enige reden dat er verschillende manieren zijn om SEO landingspagina’s, productteksten of blogartikelen te schrijven, is omdat de meeste ondernemers geen idee hebben hoe ze zo’n tekst moeten schrijven! Ze schrijven een tekst waarvan ze denken dat ‘ie goed is en vragen zichzelf daarna af:

  • Hoezo kom ik niet hoger in Google?
  • Waarom verkoop ik geen producten met mijn productpagina?
  • Waarom leest niemand mijn blog?

Van het schrijven van algemene websiteteksten tot het inrichten van advertentiecampagnes tot e-mail funnels en SEO teksten voor lokale vindbaarheid. De enige reden dat er géén resultaat wordt behaald, is omdat er niet “volgens de regels” wordt geschreven. En met regels, bedoel ik de bewezen methodes. De bewezen methodes voor het schrijven van resultaatgerichte teksten. Of het nu gaat om een SEO landingspagina, een salespage of een blogartikel.

Meer weten over de meest effectieve copywriting technieken om:

  • Beter vindbaar te worden?
  • Jouw doelgroep te overtuigen?
  • Meer verkopen op jouw website te realiseren?
  • Lezers van begin tot eind te boeien?
  • Pakkende teksten te schrijven voor meer omzet?

Neem dan contact op met FRESH-DEV, zodat we je er alles over kunnen vertellen!

 

Geschreven doorCasper Schunselaar
Gepubliceerd op27 april 2020